Liliane Fonds
Het Liliane Fonds en MIVA staan voor een inclusieve en diverse samenleving waarin iedereen mee kan doen, ongeacht achtergronden, kenmerken en voorkeuren. Wij zijn organisaties waarin al die verschillende collega’s worden gerespecteerd en erbij horen. Samen komen we tot de beste en mooiste resultaten.
Pensioenactiviteit
Onze ideale kandidaat is iemand die in staat is om op zowel operationeel als strategisch analytisch niveau mee te denken met de organisatie. Je bent een inhoudelijk expert en verantwoordelijk voor zowel het financieel management als de ontwikkeling en uitvoering van planning & control. Hierbij werk je nauw samen met je eigen team, de leidinggevenden van de organisatie en de financieel medewerkers van de afdeling Internationale Partnerschappen & Programma’s (IPP) in het bijzonder. Je bent proactief, sociaal en communicatief sterk wat deze samenwerking ten goede komt.
Het creëren van een stevige basis voor het team heeft komend jaar prioriteit, zodat we van daaruit verder kunnen bouwen de komende jaren. Daarnaast gaan we in 2024 meer doen met data t.b.v. het verbeteren van de prognoses en sturingsinformatie. Tevens staat voor komend jaar een nieuw(e inrichting van) het projectmanagementsysteem gepland.
Wat ga je doen?
Je belangrijkste verantwoordelijkheden als teamanager Finance & Control zijn:
-Allereerst ben je verantwoordelijk voor het financieel management en de financiële administraties van Liliane Fonds en MIVA. Je borgt de juistheid, volledigheid en tijdigheid van de financiële administraties en voert controles uit. Daarnaast houdt dit onder meer in het opstellen van de (geconsolideerde) jaarrekeningen, begrotingen, liquiditeitsoverzichten etc. Je coördineert de accountantscontroles en je hebt daarnaast een voorname rol bij het opstellen van strategische beleidsontwikkeling op het gebied van financieel management.
-Daarnaast ben je verantwoordelijk voor de ontwikkeling en uitvoering van planning & control. Je bent sparringpartner van het MT en de teammanagers en hebt een belangrijke verantwoordelijkheid in het adviseren van hen op basis van (periodieke) financiële voortgangsinformatie en financiële analyses. Je hebt een sturende rol voor de financieel project medewerkers (afdeling IPP) voor een goede projectadministratie.
-Je bent op de hoogte van relevante ontwikkelingen (intern en extern) op je vakgebied en draagt zorg voor optimalisatie en innovatie van processen binnen het eigen team en financiële processen binnen de organisaties. Daarnaast ben je organisatiebreed verantwoordelijk voor het bewaken van het kwaliteitssysteem en borging dat processen zijn geoptimaliseerd. Als functioneel beheerder van Pluriform (met o.a. financiële administratie) ben je tevens verantwoordelijk voor het optimaal benutten van het systeem.
-Je bent als leidinggevende in staat op inspirerende wijze richting en begeleiding te geven aan je team en de onderlinge samenwerking te stimuleren. Je weet kwaliteiten van medewerkers te herkennen en in te zetten en biedt ruimte voor ontwikkeling. Je draagt er zorg voor dat je team stevig staat en zorgt samen met dit team voor een goede positionering en samenwerking binnen de organisaties.
Als teammanager geef je leiding aan een klein team dat met veel plezier samenwerkt, houdt van het vak en zich betrokken voelt bij de missie van de organisatie. Het team bestaat uit twee senior financieel medewerkers, een financieel medewerker en een kwaliteitsmedewerker (allen parttime). Het team gaat voor kwaliteit én een ontspannen lach. De vacature is ontstaan door het vertrek van de voormalige teammanager Finance & Control. Momenteel wordt de functie ad interim ingevuld.
Het team Finance & Control vormt samen met de teams HR, ICT en Facilitair de afdeling Bedrijfsvoering, aangestuurd door de manager Bedrijfsvoering. Samen met je collega’s ben je verantwoordelijk voor de ontwikkeling van de interne organisatie.
Wat kun jij?
Je bent analytisch en hebt goede adviesvaardigheden en overtuigingskracht en kunt goed omgaan met verschillende belangen en meningen. Je beschikt over een coachende leiderschapsstijl en bent een stevige gesprekspartner voor het MT en de teammanagers.
Ten slotte herken je jezelf in de drie kernwaarden van het Liliane Fonds: openheid, verbinding en vertrouwen.
Wat breng jij mee?
-Relevante opleiding op het gebied van financieel management op HBO/ WO niveau.
-Relevante werkervaring op gebied van financieel management bij voorkeur in de goede doelen sector.
-Analytisch en conceptueel vermogen om financiële processen goed en snel te kunnen overzien en waar mogelijk te verbeteren.
-Kennis van actuele ontwikkelingen en in staat deze te vertalen naar financiële beleidsvelden.
-In staat planmatig, doel- en resultaatgericht te werken.
-Affiniteit met ICT en uitgebreide kennis van ERP-systemen (Liliane Fonds werkt met Pluriform), PowerBI en Excel.
-Goede communicatieve eigenschappen en goede beheersing van de Nederlandse en Engelse taal.
Wat biedt het Liliane Fonds?
Salariëring op basis van schaal 11 (maximaal € 5.757,- bruto per maand bij een fulltime dienstverband, excl. 8% vakantietoeslag maar incl. indexatie per 1 januari 2024) bij een 38-urige werkweek en een tijdelijk dienstverband met volgens beleid van het Liliane Fonds na een jaar uitzicht op een dienstverband voor onbepaalde tijd.
Een sfeervolle werkplek, gehuisvest in een voormalig klooster met prachtige binnentuin in het hart van ’s-Hertogenbosch en op 7 minuten lopen vanaf het station. Daarnaast is er de mogelijkheid om deels vanuit huis te werken.
Omdat we het belangrijk vinden dat iedereen zich welkom voelt, hebben we als werkgever aandacht voor inclusieve werving & selectie, hebben we een toegankelijk kantoor en kun je twee collectieve vrije dagen schuiven, zodat jij vrij kan zijn op feestdagen die voor jou belangrijk zijn.
Ten slotte heeft het Liliane Fonds zorg en aandacht voor het welzijn van medewerkers. We zijn er trots op dat onze medewerkers de organisatie gemiddeld met het cijfer 8 waardeerden.